Wednesday, March 19, 2014

mission!


assalamualaikum and hai u olss. you olss know what? yesterday i got a mission from my mama.you know what?jeng jeng jeng (saspender). 


nie adalah aku.cun kan? (perah santan)

haa you olss mesti da boleh agak kan?yes you're right.mama suruh aku masak.err actually bukan masak laa.ok2 mai sini aku nak cerita......

pada suatu petang yang tak la panas sangat (petang semalam la senang), lidah aku nie mengidam nak makan puding caramel. so aku suruh la mama buat.

aku : '' mama, boleh tolong buat puding karamel tak?" (sambil buat muka comel)
mama : " buat sendiri" (dengan muka tadak perasaan)
aku : " ayoo macam mana nak buat?kakak tak reti " (buat muka sedih pulak)
mama : "nak buku resepi.try buat sendiri tengok.mama nak tidoq." (ala-ala diktator)
aku : "WHAT??? oh tidakkkk!!!!!!!!!!!!!!" (jerit macam tarzan)

nak jadikan cerita, aku pon mula la bawak keluar bahan-bahan. then kalau time aku dok dapur tak sah kalau dapur tu senyap.mesti aku akan menjerit-jerit. aku nie fobia sikit dengan periuk panas la air panas la.ya la dah 18 tahun dok dengan beruang kutub dekat antartik yang titanic tenggelam tu.kat sini kan panas.mengada betul adila nie. buat punya buat punya buat, tadaa puding aku huduh nak mampus.punya la kiciwa.mama pujuk aku.

mama : "takpa kakak.nie kan baru first try.nanti-nanti dah pro da jadi elok la."

hmm nak tengok puding karamel aku jadi macam mana?


tadaa.inilah puding karamel dibuat oleh adila atika.sedih kan?huhuwaaaaa....
aku tataw mana mai corak macam kuih bahulu kat atas puding aku.

bila dah siap ja adik aku, alin dia nak rasa.

adik : "kak, sedap laa"
aku : "seyes?"
adik : "seyes. adik bagi 4 bintang dari 5 bintang.sebab manis sangat.tapi sedap laa"

yeah aku bersemangat nak buat lagi bagi dia jadi elok.chaiyok chaiyok adila!!!!! 


mama : "kak try buat. mana lah nak taw boleh boh pehbook ka.niaga juat puding karamel.hihihi."