Saturday, March 22, 2014

apabila 'chef' disuruh memasak.....


hai and assalamualaikum u olss. haha aku rasa mesti dok nganga bila tengok tajuk kan?ye la aku nie mana la reti nak masak-masak bagai. yang tau cuma masak air, masak nasik and masak telur. nie kalau mak mertua suruh masak daging panggang masak lemak mampus aku. demam kepialu aku jadinya.

tadi my family and i pergi kenduri.ntah rumah sapa ntah dekat mak mandin tu.aku tak kenal pon.mama cakap nie sedara abah yang jauh.ala-ala bau-bau bacang laa. then lepas melantak alia ajak p Pacific. aku alin dengan alia kalau p sana tempat yang first ialah Popular.nak usya novel baru. nak beli tapi mama tak bagi.huhu...

alin = "mama nak beli novel.guna baucer kakak.tak payah bawak keluaq duit."
mama = "no" (ala-ala komander omputih)
aku = "kenapa??"
mama = "nie kalau baca novel semua pakat tak reti buat kerja"
aku alin alia = "okeyyyyyy"

then mama ajak aku pergi dekat rak yang ada buku resepi. wohoo banyak gilerr buku. aku rasa macam nak angkut semua bawak balik. tapi tapi tapi jangan salah faham, buku yang aku nak angkut tu buku yang buat puding, buat kuih raya and buat kek apa bagai laa. bukan buku masakan lauk-pauk ala timur, utara, barat, selatan apa semua.tamaw gue mahu masakin nie dish (indonesia cakap pekat omputih. berlagak betoi indon ini)




model chef yang gila kamera.


macam inikah rupa seorang chef yang nak masak? gedik semacam ja (woi aku kutuk diri aku plak)


mama dengan alia buat kedai Popular macam library siap dok bersila lagi.mama dengan adik sapa laa nie.haih...


credit to alia yang dah gatai nak kawen.elok sangat la langkah bendul. boleh aku dengan alin nak kikis harta laki alia. hahahahahaaaa (gelak macam pembunuh bersiri)

mama = "ok buku dah beli.bila kakak nak masak nie?"
aku = "punggah!!!! mati la aku"