Thursday, November 14, 2013

checklist before masuk uitm


assalamualaikum n hai u olss..another two days before aku nak masuk uitm.kat ruang tamu kat dalam rumah aku da bersepah dengan barang2 aku yang nak bawak p sana.huihh berlambak kod.makngah aku pesan,
"before nak p sana, wat checklist dulu.then tick mana yang dah ada"

so nie antara senarai barang nak nak kena bawak. (aku ciplak kat blog orang nie.ampunkan patik penunggu gua)
p/s= nie untuk girls generation saja..

* baju kurung (tick)
* t-shirt (tick)
* seluar jean (tick)
* baju sukan (jersey/baju putih/baju yang nak pakai time riadah or sukan) (tick)
* seluar sukan (track suit) (tick)
* kain batik (xsure nak bawak ka x sebab aku bukan pakai pon)
* cardigan / sweater (tick)(tick)
* telekung (tick)
* sejadah (tick)
* stokin (tick)
* tudung (ada macam2 colour dah) (tick)
* baju putih time mds (tick)
 *baju tidur / pijama (tick)
* kasut hitam bertutup (tick)
* kasut sukan (tick)
* kasut sandal / kasut jalan2 / kasut p kelas (tick)
* kasut p jamban / toilet (tick)

* berus gigi and ubat gigi (tick)
* sabun mandi (tick)
* pencuci muka (tick)
* shampoo (tick)
* deodrant (tick)
* perfume (ayoyo belum ambil lagi kat dalam bilik) 
* powder (tick)
* nail clipper (ayo xdak lagi nie)
* baldi (tick)
* bakul sampah (tick)
* pad (huhuhu) (tick)
* mekap (foundation/bedak kompak/celak/eyeshadow/blusher/lipgloss n etc) (tick)
* cotton bud (tick)
* plastik sampah (xbeli lagi laaa)
* mini sewing kit (mama suruh bawak tp xsedia lagi)
* tuala (tick)
* sikat (tick)
* shower basket (tick)
* minyak gamat (x disediakan lagi)
* sabun basuh baju (tick)
* hanger (tick)
* pengepit baju (tick)

* sudu and garfu (x amik kat dapur lagi)
* stok makanan (beli kat sana nanti)
* pinggan/mangkut/mug (tick)
* botol air (tick)
* termos (ingat nak bawak)

* pendrive (tick)
* laptop (errr)
* ATM card/ kad bank islam (tick)
* bantal/selimut (tick)
* cadar and sarung bantal (tick)
* charger handphone and seangkatan dengannya (belum prepare lagi)
* jam loceng (tick)
* al quran/surah yassin (tick)
* iron (xbeli lagi laaaaaa)

* alat tulis (tick)
* kertas kajang (tick)
* pencil box (belum lagi)
* fail (tick)
* buku nota kecil (x sedia pon)
* buku kosong 2-3 buah (belum)
* beg jalan/beg p kelas (belum)
* kalkulator (aku xsure course aku nie perlukan kalkulator x)

apapon borang perndaftaran/borang medical checkup/filem x-ray kena dititipberatkan. kalau lupa barang nie meraung la kat sana. nie gambar barang2 aku nak nak bawak p sana. dok berlonggok kat depan lagi nie.


satu barang satu ringgit




apapon mima mesti kena bawak.barang penting nie.

haih pening kepala nak kemas letak dalam beg nie. migrain migrain~~~